вторник, 25 декабря 2012 г.

60. Основні новоутворення юнацького віку.



Старший шкільний вік, тобто приблизно від 15 - 16 до 18-19 років, відноситься до ранньої юності. Існує безліч теорій юності. Біологічні теорії розглядає юність, перш за все як певний етап еволюції організму, вважаючи, що саме біологічні процеси росту детермінують всі інші.
Психологічні теорії фіксують увагу на закономірності психічної еволюції, характерних рисах весняного світу і самосвідомість. Психоаналітичні теорії виділяє в юності певний етап психо-сексуального розвитку.
Зазначені теорії розглядають юність, перш за все з точки зору внутрішнього процесу розвитку людини як індивіда або як особистості. Соціологічні теорії юності розглядає її, перш за все як певний етап соціалізації як перехід від залежного дитинства до самостійної, відповідальної діяльності дорослого.
У юності формується світогляд як система поглядів на природу і суспільство, як філософське осмислення життя. Як вказує Л.І. Божович, в цьому віці у школярів вже є система власних завдання вимог як моральний зразок, що стає побудником поведінки і організатором всіх потреб і прагнень. З початком самостійної суспільно-трудової діяльності будується власний статус людини, послідовно пов'язаний зі статусом сім'ї, з якої він вийшов. З формуванням певного світогляду, з зростанням самосвідомості, придбанням соціального досвіду розвивається особистість старшокласника. Л.І. Божович визначає поняття особистості наступним чином: «Особистість-цілісна психологічна структура, яка виникає в процесі життя людини і виконує певну функцію в його взаєминах з навколишнім середовищем».

Комментариев нет:

Отправить комментарий