Провідною діяльністю, в якій формується центральне
новоутворення особистості підлітка, виступає інтимно-особистісне спілкування.
Воно відзначається такими якостями, як позитивна емоційна забарвленість,
довірливість, рівноправність його учасників. Спілкування такої якості може
розгортатись, як у відносинах з дорослими, так і з ровесниками. Проте в
реальності дорослий набагато гірше готовий до спілкування такої якості, ніж
ровесник. Ось чому спілкування з ровесниками набуває для підлітка особливої
значущості. Там він може повною мірою відчувати себе дорослим - самостійним і
незалежним.
Підліток усвідомлює своє право на повагу, самостійність,
довіру з боку оточуючих. У нього виникає інтерес до своєї індивідуальності,
роздуми про себе. Джерелом інтересу є прагнення відповідати вимогам оточуючих,
усвідомити свої недоліки, що заважають спілкуванню (Н. І. Гуткіна). Тому
провідна функція самосвідомості підлітка -соціально-регуляторна.
Комментариев нет:
Отправить комментарий