24.
Значення раннього
дитинства для розвитку особистості
Ранній вік — це період швидкого формування усіх властивих
людині психофізіологічних процесів. Своєтимчасово почате і правильно
здійснюване виховання дітей раннього віку є важливою умовою їх повноцінного
розвитку.
Для фізичного і нервово-психічного розвитку дітей
первых двох років життя характерний швидкий темп. В цей період інтенсивно
збільшується ріст і вага дитини (особливо на первом року), посилено
розвиваються усі функції організму. До року дитина опановує самостійну ходьбу.
На другому і третьому році життя його основні рухи удосконалюютьця, він
починає координувати свою рухову активність з оточенням.
Великі успіхи робить
дитина в оволодінні рідною мовою. У перші роки життя особливо великий
взаємозв'язок физического і психічного розвитку. Міцний, фізично полноценный
дитина не лише менше схильна до захворювань, але і краще розвивається психічно.
В той же час веселі, подвижные, активні діти фізично витриваліші. Незначні
порушення в стані здоров'я викликають зміни в їх прощем самопочутті — вони
стають дратівливими і в'ялімі, погано грають, швидко стомлюються. У ранньому
віці діти відрізняються більшою нестійкийстью емоційного стану. Забезпечення
позитивного емоційного стану дітей, їх урівноваженого поведения, охорона
нервової системи, попередження стомлення — важливі завдання педагогіки раннього
дитинства..
Перевиховання — справа украй складне і шкідливе для діяльності
нервової системи. Тому необхідно буквально з моменту народження дитини
забезпечити його правильне виховання. Результати цілеспрямованого виховання
проявляються вже в два місяці: малюк засинає, пробуджується, випробовує потребность
в їжі в строго певний час; що виспався і ситий, він спокійний, при спілкуванні
з дорослими проявляє радість. Маючи високу пластичність функцій мозку і
психіки, дитина має великі потенційні можливості розвитку, реалізація яких
залежить від безпосереднього впливу окружающих дорослих, від виховання і
навчання.
Одно з умов своєчасного і повноцінного розвитку дітей — їх гарний,
урівноважений настрій.. У утримування виховної роботи на цьому віковому етапі
дитинства входять наступні розділи: дотримання встановленого для дітей раннього
віку режиму дня, т. е. вірний розподіл протягом доби і чітка послідовність
сну, годування, пильнування, зміна разівных видів діяльності; правильне
проведення режимних процесів : годування, гігієнічного відходу, укладення
спати, обливання та ін.; проведення індивідуальних і групових занять, ігор,
разівпотягів; створення умов для активної і різноманітної самостоятільній
діяльності дітей.
Успішне здійснення завдань виховної роботи зависит від
педагогічно обгрунтованого вибору її форм і методів, від правильної організації
усього життя дітей. У перші роки життя важливо забезпечити фізичне, умственное,
моральний і естетичний розвиток дітей. Але містячиние, прийоми і методи
реалізації цих завдань інші, чим в роботі з дітьми дошкільного віку. Вони
визначаються віковими особливостями малюків.
Велике значення у вихованні здорових
і добре розвинених дітей має правильна організація їх життя в період привыкания
(адаптації) до дитячої установи. Процес звикання до нових умов важкий для
нервової системи дитини, що формується. У цей період необхідно забезпечити
єдність воспитатільних прийомів, використовуваних в сім'ї і дитячій установі.
Комментариев нет:
Отправить комментарий