Навчальна діяльність - провідна для психічного розвитку
молодшого школяра. На початок шкільного навчання дитина володіє окремими
елементами навчальної діяльності. Наприклад, за вказівкою учителя дитина
виконує певні вправи, завдання, але повна структура навчальної діяльності із
системою взаємопов'язаних її компонентів формується протягом усього початкового
навчання. При оволодінні учнем всіма компонентами навчальної діяльності
говорять про самостійну навчальну діяльність, яка є необхідною умовою успішного
навчання дитини в середній школі. Змістом навчальної діяльності виступають
теоретичні знання, характерною відзнакою яких є дедуктивна будова: від
абстрактного (понять, правил, законів, постулатів) до конкретного (прикладів,
практичних задач).
У структурі навчальної діяльності прийнято виділяти
наступні компоненти (за Д. Б. Ельконіним, В. В. Давидовим).
·
Мета
і головний результат, які в узагальненому вигляді полягають у засвоєнні основ
наук, що виступають змістом навчальної діяльності (поняття, закони, загальні
способи розв'язання задач).
·
Потреби,
що ґрунтуються на необхідності отримання теоретичних знань.
·
Мотиви,
що передбачають прагнення до засвоєння способів відтворення теоретичних знань.
·
Навчальні
ситуації (задачі), при розв'язання яких школяр оволодіває загальним способом
вирішення цілого класу часткових задач певного типу (письмо під диктовку,
розв'язання арифметичних задач, вироби з паперу)
·
Навчальні
дії та операції, що складаються з навчально-пізнавальних дій, а також дій
контролю й оцінки й спрямовані на розв'язання учбової задачі.
Комментариев нет:
Отправить комментарий