Найголовнішим завданням вікової
психології є створення фундаментальної концепції вікового розвитку особистості
в нових соціально-економічних умовах. У сучасній Україні особливо актуальним є
вивчення вікових аспектів проблеми психологічного забезпечення національного,
патріотичного, духовного виховання особистості, адаптації до умов
плюралістичного, інформаційного суспільства, ринкової економіки тощо. Не менш
важливим є зосередження зусиль вікової психології на розв'язанні таких теоретичних
і практичних завдань:
- вивчення особливостей розвитку
людини на етапах ранньої та зрілої дорослості (Я-концепції, системи
життєдіяльності, особливостей інтересів та інтелекту, проблем і криз розвитку
тощо);
- розвиток психічно здорової
особистості та дослідження особливостей відхилень у психічному здоров'ї людини;
- дослідження психології старих
людей та особливостей їхньої життєдіяльності;
- розвиток обдарованих дітей
(їхніх здібностей, особистісних якостей, окремих психічних функцій);
- з'ясування індивідуальних
відмінностей дітей, відкриття їхніх творчих здібностей;
- дослідження сенситивних
періодів у розвитку особистості та окремих психічних функцій;
- створення психологічних умов
для забезпечення саморозвитку;
- вивчення відхилень у психічному
та особистісному розвитку;
- дослідження взаємин дітей і
дорослих;
- з'ясування особливостей впливу
масової культури та засобів масової інформації на психічний та особистісний
розвиток дітей;
- забезпечення психологічних умов
розвитку цілісної та гармонійної особистості дитини, підлітка та юнака.
Зростаючий інтерес до
особистості, реалізації нею своїх прав і можливостей у сучасному суспільстві
орієнтує вікову психологію і на вивчення ображеної особистості у різні періоди
життя, причин, які породжують такий стан, а також на надання відповідної
психолого-педагогічної допомоги. Розв'язання будь-якого практичного завдання
потребує ефективної, ґрунтовної теорії, що актуалізує проблему її оновлення.
Отже, сучасна вікова психологія
структурно та функціонально спрямована на розв'язання важливих теоретичних і
практичних завдань, на формулювання загальної концепції вікового розвитку
людини, пізнання його особливостей на кожному віковому етапі загалом і в
контексті суспільногопроцесу.
Комментариев нет:
Отправить комментарий