Ускладнення змістовного боку знань вимагає
від учнів і досконаліших способів їх здобуття. Зростає рівень абстрагування і
узагальнення, формуються системи прямих і зворотних логічних операцій, міркувань
і умовиводів, які стають більш усвідомленими, обгрунтованими й логічно
досконалішими.
Змінюється співвідношення зовнішніх і внутрішніх дій на користь
останніх. Відбувається перехід зовнішніх дій у внутрішній, мислений план,
формуються розумові дії, виступаючи компонентами вмінь учитись. Якісних змін
зазнає і мотивація учіння підлітків.
У підлітковому віці спостерігається зниження успішності, інтересу
до учіння. Причини цього явища:
·
школа приваблює не стільки навчальною діяльністю, скільки
можливістю спілкування з ровесниками;
·
розширюється коло джерел
інформації, життєвих зв'язків;
·
нові вимоги в середній
школі - поява нових вчителів, зростають вимоги до самостійності в навчальній
діяльності;
·
внаслідок актуалізації професійного вибору
підліток поділяє навчальні предмети на "важливі і неважливі".
Ставлення підлітка до навчання переважно залежить від особи
вчителя, тому диференціюється щодо різних предметів, які учень поділяє на
"цікаві і нецікаві". В особі вчителя учні цінують ерудованість,
справедливість, доброзичливість, тактовність, вміння організувати роботу учнів.
Зміна вчителя в класі призводить до зміни ставлення учнів до відповідного
предмету.
Учіння для підлітка набуває особистісного змісту, перетворюється у
самоосвіту. Це проявляється у наступних фактах.
Зміст учіння розширюється, виходить за межі шкільної програми за
власною ініціативою підлітка. У класі вирізняються здібні учні, які не працюють
на уроці, а цікавляться позапрограмовим матеріалом з предмету, яким
оволодівають самостійно. Виникають захоплення, де необхідні самостійно набуті
знання: електроніка, радіо, шахи, фотографія.
З'являються мотиви професійної підготовки, незадоволеність
власними знаннями; мотиви обов'язку, відповідальності та престижу без зв'язку з
пізнавальною мотивацією не забезпечують високих учбових успіхів.
Оволодіння
основами наук (математика, фізика, хімія), які вимагають достатнього
інтелектуального розвитку і самостійної навчальної роботи.
ВИСНОВКИ про особливості навчальної діяльності підлітка;
- зміст навчальної програми значно ускладнюється, що вимагає від
учнів досконаліших способів здобуття знань;
- відбувається перехід зовнішніх дій у внутрішній, мислений план;
-
спостерігається зниження успішності, інтересу до учіння;
- Учіння для підлітка набуває особистісного
змісту, перетворюється на самоосвіту.
Комментариев нет:
Отправить комментарий