У вітчизняній психології ранній юнацький вік визначається
в межах від 14—13 років до 17—18, який співпадає з періодом навчання в старших
класах загальноосвітньої школи або з навчанням у спеціалізованих школах,
технікумах, училищах.
Юність надходить більш плавно. В юнацькому віці в
основному завершується фізичний розвиток організму, закінчується статеве
дозрівання, серцево-судинна система починає працювати гармонійно,
уповільнюється темп росту тіла, помітно збільшується м'язова сила, зростає
працездатність, закінчується формування й функціональний розвиток органів і
тканин. Більшість юнаків та дівчаток знаходяться вже в постпубертатному
періоді. Тілесна конституція, особливо обличчя, стає дорослою, специфічно
індивідуальною. Зникає характерна для підлітків збудливість, неврівноваженість.
Але слід зазначити, що криза підліткового віку припадає
на кінець періоду. Саме тому в перехідний період до юнацтва загострюються
протиріччя. Вони пов'язані з вирішенням питання проте, що робити далі —
навчатись в школі X—XI кл., піти в училище, почати працювати? Ці питання
пов'язані з професійним дійовим самовизначенням. Але воно вимагає розібратись і
у власних інтересах, нахилах, здібностях, і не тільки будувати плани, а й
реалізовувати їх. Зростає відповідальність, бо кожна помилка може мати
драматичний характер. Завдання професійного самовизначення в другий раз
вирішується по закінченню школи, коли планується або обрати одержання вищої
освіти, або безпосередньо включитись у трудову діяльність. Труднощі
самовизначення посилюються сучасним періодом нашого життя, періодом
соціально-економічних змін у країні, коли ні батьки, ні школа не спроможні
надати юнакові вирішальну допомогу в питанні вибору професії. Професійне
самовизначення як самостійне і незалежне визначення життєвої перспективи й
вибір майбутньої професії — найголовніше завдання розвитку в ранньому юнацтві.
Юність - унікальний період входження в світ культури:
театри, концертні зали, музеї, заряджають енергією на все життя. На все життя
залишаються в пам'яті і переживання, що пов'язані з першою дружбою та першим
коханням.
Комментариев нет:
Отправить комментарий