Мова.
До
7 років мова стає засобом спілкування і мислення дитини, а також предметом свідомого
вивчення, оскільки при підготовці до школи починається навчання читанню і
письму.. Молодші дошкільники починають усвідомлювати особливості своєї вимови.
Інтенсивно
росте словниковий склад мови В 1,5 року дитина активно використовує приблизно
100 слів, в З роки — 1000—1100, в 6 років — 2500—3000 слів.Розвивається
граматичний склад мови. Дітьми засвоюються тонкі закономірності морфологічного
порядку (побудова слова) та синтаксичного (побудова фрази). Дитина 3—5 років не
просто активно володіє мовою — вона творчо засвоює мовну дійсність.
У
дошкільному віці під впливом навчання та виховання відбувається інтенсивний
розвиток всіх пізнавальних процесів. Це відноситься і до сенсорного розвитку.
Сенсорний
розвиток — це удосконалення відчуттів, сприймання, наочних уявлень. У дітей
знижуються пороги відчуттів. Підвищується гострота зору і кольоровідчування,
розвивається фонематичний та звуковисотний слух, значно зростає точність оцінок
ваги предметів. У результаті сенсорного розвитку дитина оволодіває властивостей
та співвідношень предметів.
Найбільш
доступними для дошкільників сенсорними еталонами є геометричні форми (квадрат,
трикутник, коло) та кольори спектра. Сенсорні еталони формуються в діяльності.
Ліплення, конструювання, малювання найбільше сприяють прискоренню сенсорного
розвитку).
Мислення.
Мислення розвивається від наочно-дійового до образного. Далі на основі
образного мислення починає розвиватися образно-схематичне, яке є проміжним між
образним і логічним мисленням. Образно-схематичне мислення дає можливість
встановлювати зв'язки і співвідношення між предметами та їх властивостями.
Протягом
дошкільного віку відбувається розвиток пам'яті. В молодшого дошкільника помітну
роль у розвитку пам'яті відіграє впізнавання
Уява. Уява дитини починає розвиватися в
кінці другого, на початку третього року життя. Про наявність образів як
результатів уяви можна судити по тому, що діти із задоволенням слухають
невеликі розповіді, казки, співпереживають героям.
Розвитку
відтворюючої (репродуктивної) і творчої (продуктивної) уяви дошкільників
сприяють різні види продуктивної діяльності, такі як конструювання, ліплення,
малювання. Особливість образів, які створюють діти, заключається в тому, що
вони не можуть існувати самостійно. Їм необхідна зовнішня опора в діяльності.
Так, наприклад, якщо в грі дитина повинна створити образ людини, то цю роль
вона бере на себе і діє в уявній ситуації.
Велике
значення в розвитку творчої уяви має дитяче словотворення. Діти складають
казки, дражнилки і т. ін.
Характерним
для дошкільника є зростаюча довільність уяви. В ході розвитку вона
перетворюється у відносно самостійну психічну діяльність.
Комментариев нет:
Отправить комментарий